Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése
Tervszám: | 1811 |
Megbízó: | NIF Zrt. |
Tervezés időtartama: | 2018.- 2022. |
Elkészítendő faladatok: | Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése |
Részletes ismertető:
Tervezési feladat3 részből állt:
- 1.tervezési feladat: Gubacsi vasúti híd (új, vasúti terhet viselő különszintű vasúti műtárgy tervezése)
- 2. tervezési feladat: Soroksári úti rendező pályaudvar – Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti új, többvágányú vasúti pálya építése
- 3. tervezési feladat: Corvin csomópont átépítése a közúti főirányok és a vasúti iparvágányok különszintű keresztezésével
Elvégzett feladatok
- Megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés (CBA) készítése
- Környezeti hatástanulmány készítése
- Környezetvédelmi engedély és NATURA 2000, valamint vízkeretirányelv szerinti nyilatkozat megszerzése
- Útépítési engedélyek megszerzése
- EK tanúsítások megszerzése
- Vasúthatósági engedélyek megszerzése
- Vízjogi engedélyek megszerzése
- I. ütemű engedélyezési tervek elkészítése: új Gubacsi vasúti híd és a kapcsolódó vágányhálózat Soroksári rendező pályaudvar és Corvin csomópont előtt (csatlakozva a meglévő Corvin csomóponti iparvágány hálózathoz)
- új, mederpillér nélküli vasúti híd építése
- vágányhálózat kiépítése vasúti pálya és kábelalépítmény
- biztosítóberendezési szakági tervezés
- váltófűtés tervezés
- távközlési szakági tervezés
- útátjáró átépítése
- közműkiváltási tervek készítése
- II. ütemű engedélyezési tervek elkészítése: jelenlegi szintbeni Corvin csomópont átépítése a közúti főirányok és a három vasúti iparvágány különszintű keresztezésével
- Gubacsi vasúti híd és a 2×2 forgalmi sávos Corvin közúti aluljárót is érintő kapcsolódó országos közforgalmú, nyíltvonali vágányhálózat (Soroksár rendező (kiz) – Csepeli szabadkikötő (kiz)) 2,04 km hosszú szakaszának átépítésére MÁV üzemeltetői jóváhagyással rendelkező kiviteli tervek és tendertervek készítése
- különszintű Corvin csomópont útépítési tervezése
- 10 db vasúti és közúti műtárgy tervezése
- vágányhálózat kiépítése vasúti pálya és kábelalépítmény
- biztosítóberendezési szakági tervezés
- távközlési szakági tervezés
- útátjáró átépítése
- közműkiváltási tervek készítése
- zajárnyékoló fal tervezése
- kerékpárút építése
- csapadékvizek elveztése, vízjogi engedélyezés
A tervek műszaki tartalma:
I.ÜTEM:
- vasúti pálya összesen 2,04 vkm (egy darab vasúti vágány egy kilométer hossza) hosszan, Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont között a 18+80.000-39+22.915 hm szelvény között
- új nyomvonalú vasúti pálya a 20+15-39+22,915 km szelvény között, a csepeli oldalon kétvágányú kialakítással (távlati 4 vágányra bővíthetőség, és villamosítás lehetőségével), új vágányok összhossza: 2,81 vkm
- B1 jelű Gubacsi vasúti híd a MÁV Bp. Soroksári út – Csepel elosztó vasútvonal 25+65.966 hm szelvényében, acél ívhíd a Soroksári Dunaág felett (támaszköz: 22,00+145,00+22,00 m; nyílásméret: 20,90+141,80+20,90 m; hídszélesség: 9,648 m; felszerkezeti hossza: 191,60 m, távlati villamosítás lehetőségével)
II.ÜTEM:
- útépítési terv – Corvin csomópont, vasúti átjárók
- közös gyalogos-kerékpárutak 4,75 m szélességben (összesen 1091,6 m hosszan):
- vasúti pályaterv, megmaradó nyomvonalon új vágányok (közúti és vasúti hidakon, valamint kiöntött síncsatornás pályalemezeken) építése (METRANS iparvágány: 228 m, MOL iparvágány: 195 m, Szabadkikötő iparvágány: 235 m, összesen: 658 vfm)
- B2 jelű közös vasúti és közúti híd, MÁV Zrt., METRANS vontatóvágány (támaszköz: 24,00 m;)
- B3 jelű közúti híd Corvin út – Petróleum utca (támaszköz: 22,40 m;)
- B4 jelű vasúti híd a MÁV Zrt., MOL ipartelep iparvágány(támaszköz: 20,70 m)
- B5 jelű közúti híd a Kossuth Lajos utca (támaszköz: 23,40 m)
- B6 jelű vasúti híd a MÁV Zrt., Szabadkikötő (támaszköz: 24,00 m)
- B7 jelű közúti híd a Corvin út (támaszköz: 9,70 m)
- B8 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. METRANS iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
- B9 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. MOL iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
- B10 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. Szabadkikötő iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
- B11 jelű közúti aluljáró, Corvin csomópont különszintű kialakítása