roden@roden.hu

+36 1 814 9700

1089 Budapest Villám u. 13

TERVEZÉSI REFERENCIA Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése – Roden
Kategóriák
Ref Vasút Rögzített

TERVEZÉSI REFERENCIA Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése

Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése

Tervszám:1811
Megbízó:NIF Zrt.
Tervezés időtartama:2018.- 2022.
Elkészítendő faladatok:Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése
 

Részletes ismertető:

Tervezési feladat3 részből állt:

  • 1.tervezési feladat: Gubacsi vasúti híd (új, vasúti terhet viselő különszintű vasúti műtárgy tervezése)
  • 2. tervezési feladat: Soroksári úti rendező pályaudvar – Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti új, többvágányú vasúti pálya építése
  • 3. tervezési feladat: Corvin csomópont átépítése a közúti főirányok és a vasúti iparvágányok különszintű keresztezésével

Elvégzett feladatok

  • Megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés (CBA) készítése
  • Környezeti hatástanulmány készítése
  • Környezetvédelmi engedély és NATURA 2000, valamint vízkeretirányelv szerinti nyilatkozat megszerzése
  • Útépítési engedélyek megszerzése
  • EK tanúsítások megszerzése
  • Vasúthatósági engedélyek megszerzése
  • Vízjogi engedélyek megszerzése
  • I. ütemű engedélyezési tervek elkészítése: új Gubacsi vasúti híd és a kapcsolódó vágányhálózat Soroksári rendező pályaudvar és Corvin csomópont előtt (csatlakozva a meglévő Corvin csomóponti iparvágány hálózathoz)
  • új, mederpillér nélküli vasúti híd építése
  • vágányhálózat kiépítése vasúti pálya és kábelalépítmény
  • biztosítóberendezési szakági tervezés
  • váltófűtés tervezés
  • távközlési szakági tervezés
  • útátjáró átépítése
  • közműkiváltási tervek készítése
  • II. ütemű engedélyezési tervek elkészítése: jelenlegi szintbeni Corvin csomópont átépítése a közúti főirányok és a három vasúti iparvágány különszintű keresztezésével
  • Gubacsi vasúti híd és a 2×2 forgalmi sávos Corvin közúti aluljárót is érintő kapcsolódó országos közforgalmú, nyíltvonali vágányhálózat (Soroksár rendező (kiz) – Csepeli szabadkikötő (kiz)) 2,04 km hosszú szakaszának átépítésére MÁV üzemeltetői jóváhagyással rendelkező kiviteli tervek és tendertervek készítése
  • különszintű Corvin csomópont útépítési tervezése
  • 10 db vasúti és közúti műtárgy tervezése
  • vágányhálózat kiépítése vasúti pálya és kábelalépítmény
  • biztosítóberendezési szakági tervezés
  • távközlési szakági tervezés
  • útátjáró átépítése
  • közműkiváltási tervek készítése
  • zajárnyékoló fal tervezése
  • kerékpárút építése
  • csapadékvizek elveztése, vízjogi engedélyezés

A tervek műszaki tartalma:

I.ÜTEM:

  • vasúti pálya összesen 2,04 vkm (egy darab vasúti vágány egy kilométer hossza) hosszan, Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont között a 18+80.000-39+22.915 hm szelvény között
  • új nyomvonalú vasúti pálya a 20+15-39+22,915 km szelvény között, a csepeli oldalon kétvágányú kialakítással (távlati 4 vágányra bővíthetőség, és villamosítás lehetőségével), új vágányok összhossza: 2,81 vkm
  • B1 jelű Gubacsi vasúti híd a MÁV Bp. Soroksári út – Csepel elosztó vasútvonal 25+65.966 hm szelvényében, acél ívhíd a Soroksári Dunaág felett (támaszköz: 22,00+145,00+22,00 m; nyílásméret: 20,90+141,80+20,90 m; hídszélesség: 9,648 m; felszerkezeti hossza: 191,60 m, távlati villamosítás lehetőségével)

II.ÜTEM:

  • útépítési terv – Corvin csomópont, vasúti átjárók
  • közös gyalogos-kerékpárutak 4,75 m szélességben (összesen 1091,6 m hosszan):
  • vasúti pályaterv, megmaradó nyomvonalon új vágányok (közúti és vasúti hidakon, valamint kiöntött síncsatornás pályalemezeken) építése (METRANS iparvágány: 228 m, MOL iparvágány: 195 m, Szabadkikötő iparvágány: 235 m, összesen: 658 vfm)
  • B2 jelű közös vasúti és közúti híd, MÁV Zrt., METRANS vontatóvágány (támaszköz: 24,00 m;)
  • B3 jelű közúti híd Corvin út – Petróleum utca (támaszköz: 22,40 m;)
  • B4 jelű vasúti híd a MÁV Zrt., MOL ipartelep iparvágány(támaszköz: 20,70 m)
  • B5 jelű közúti híd a Kossuth Lajos utca (támaszköz: 23,40 m)
  • B6 jelű vasúti híd a MÁV Zrt., Szabadkikötő (támaszköz: 24,00 m)
  • B7 jelű közúti híd a Corvin út (támaszköz: 9,70 m)
  • B8 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. METRANS iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
  • B9 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. MOL iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
  • B10 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. Szabadkikötő iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
  • B11 jelű közúti aluljáró, Corvin csomópont különszintű kialakítása

VISSZA