roden@roden.hu

+36 1 814 9700

1089 Budapest Villám u. 13

TENDERS WON – Roden

TENDERS WON

TENDERS WON

RODEN Engineering Office aims to perform its design work and services at the most modern professional and quality level. An indispensable condition for this is the up-to-date technical and professional preparation. To ensure this, our office observed the State and EU grants and applied for them and achieved the following successes.

2018-1.3.1-VKE-2018-00008 English

2018-1.3.1-VKE-2018-00008

EZ ITT IGAZIBÓL ANGOL CSAK MAJD LE KELL FORDÍTANI

Projekt státusza:Megvalósítása folyamatban
Közreműködő szervezet:Nemzeti Kutatási, Fejlesztési És Innovációs Hivatal
Kedvezményezett neve:-RODEN Mérnöki Iroda Korlátolt Felelősségű Társaság (Konzorciumvezető)
-EFFECTIVE GROUP Informatika Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Konzorciumi tag)
-Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (Konzorciumi tag)
Projekt címe:Viszko-hipoplasztikus aszfaltmodell és analitikus útpályaszerkezet-tervező módszertan kidolgozása
A támogatás összege:825.657.906 Ft
A támogatás mértéke:66,86 %
Projekt tervezett befejezési dátuma:2021.12.31.
Projekt azonosító száma:2018-1.3.1-VKE-2018-00008

A PROJEKT TARTALMÁNAK BEMUTATÁSA:

Az útpályaszerkezetek építésénél, megerősítésénél a megerősítés technológiai tervezése jelenleg sokadrangú. Mivel a pályaszerkezetek a teljes kivitelezési
költség 10-30 %-át, burkolat megerősítési munkák esetében ennél jóval magasabb részét (akár 80 %!) képezik, fontos az előrelépés a területen.
Az aszfaltburkolatú pályaszerkezetek méretezése (elméleti alapjai és gyakorlata) több mint két évtizede változatlan. A pályaszerkezetek technológiai
tervezésére vonatkozó eljárás sok korszerűtlenséget és többletköltséget jelentő egyszerűsítést tartalmaz, és nem teszi lehetővé a modern technológiák (pl. a
pályaszerkezetek anyagát újrahasznosító remix) alkalmazását. A pályaszerkezetektől elvárt műszaki paraméterek, az azokhoz szükséges megállapítások és
műszaki feltételrendszer, valamint ezek szerinti pályaszerkezet tervezés nem része a mai gyakorlatnak. A műszaki előírások átdolgozása emiatt nem csak
szakmai, hanem gazdaságossági szempontok miatt is égetően fontos.
30 éves pályaszerkezet-élettartamot feltételezve évente az úthálózat mintegy 3,5%-át kell újítani, ennek költsége évente kb. nettó 122 milliárd forint. A felújítás
sikerének és fenntarthatóságának feltétele, hogy a felújított útszakaszok élettartama minél hosszabb legyen. A méretezési eljárásának korszerűsítésével a
jelenlegi eljárásokhoz képest legalább 10%-kal növelhető az utak élettartama, mely éves szinten 12 milliárd forintnyi megtakarítást jelent.

Projektünk keretében olyan módszertant dolgozunk ki, amely:

  • korszerű, analitikus jellegű,
  • teljesítményalapú követelményrendszerrel adja meg a pályaszerkezettől elvárt igényeket,
  • a felhasznált anyagokat és paramétereket azok anyagi és mechanikai paraméterei alapján veszi figyelembe,
  • közös szakmai, elméleti háttéren alapul az új pályaszerkezetek méretezési, és a meglévők megerősítési módszere,
  • képes az új anyagok és technológiák, a teljesítmény (élettartam) növelésének innovatív módszereit egzakt módon figyelembe venni.

Az új módszertan gyakorlati alkalmazhatóságára egy technológiai tervező szoftvert fejlesztünk, ami a diagnosztikai adatok alapján lehetővé teszi a lehetséges
technológiai változatok kidolgozását, kimutatva, hogy a változatok milyen mértékben és feltételekkel tesznek eleget az elvárásoknak.
Célunk az aszfaltmechanikai és a pályaszerkezeti végeselem modellek felállítása. Elvégezzük a modell kalibrálásához szükséges anyagtulajdonságok
vizsgálatát. Kidolgozzuk a pályaszerkezetektől elvárt igények teljesítményalapú követelményrendszerrel történő megfogalmazását. Elkészítjük a gyakorlati
alkalmazást lehetővé tévő szoftvert. Előkészítjük a műszaki előírások megfelelő módosításához szükséges dokumentumokat, hogy a méretezési módszertan
a hatályos szabályozás szerint alkalmazható legyen.
A projekt eredményeként létrejövő szoftver, illetve szolgáltatás minden tervező cég és üzemeltető vagy beruházó szervezet számára jelentős hozzáadott
értéket jelent. éves szinten, ha a Magyar Közút jelenlegi éves felújítási költségeinek csak 1%-át vesszük a technológiai tervezés költségének, 1 milliárd Ft
nagyságú a potenciális piac. Sikeres hazai megvalósítás esetén a modell és a szolgáltatás nemzetközi hasznosítása is lehetséges.

Read More
BACK