Vasúti referenciák
Jelmagyarázat:
Terveink alapján építés alatt álló létesítmények
Terveink alapján megvalósult létesítmények
- TERVEZÉSI REFERENCIA Vámosgyörk-Gyöngyös vasúti vonalszakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése
Vámosgyörk-Gyöngyös vasúti vonalszakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, tenderdokumentáció összeállítása, valamint az építési engedélyek megszerzése
Tervszám: 2150, 2334 Megbízó: NIF Zrt / ÉKM Tervezés időtartama: 2021.06. – 2024.10. Elkészítendő faladatok: Vámosgyörk-Gyöngyös vasúti vonalszakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, tenderdokumentáció összeállítása, valamint az építési engedélyek megszerzése
Részletes ismertető:
Tervezési feladat: A 85. számú Vámosgyörk-Gyöngyös vasúti vonalszakasz 12,669 vkm egyvágányú vasúti pálya felújítása, korszerűsítése
- Elővizsgálati dokumentáció
- Teljes körű engedélyezési terv
- Környezeti hatástanulmány
- Teljes körű kiviteli terv
- Tenderdokumentáció
Műszaki adatok:
- A vasúti pálya felújítása, 100-160-120 km/h sebesség és 22,5 tonna tengelyterhelés biztosítása
- Vonattalálkozási hely kiépítése
- Kitérőgyári megállóhely áthelyezése
- Gyöngyös állomás felújítása a meglévő helyszínen
- SK+55 cm-es peronok építése, akadálymentes, rámpás kialakítással
- A meglévő felsővezetéki rendszer teljes rekonstrukciója
- Biztosítóberendezési rendszer kiépítése, ETCS L1 vonatbefolyásolással
- A távközlési rendszer teljes rekonstrukciója
- A szintbeni útátjárók helyben történő felújítása a biztosítási mód megváltoztatásával (fény- és félsorompó)
- Gyöngyöshalászon , Gyöngyös-alsón és Gyöngyösön P+R és B+R parkoló kiépítése
- Gyöngyös állomásépület belső tereinek szükség szerinti átépítése, a nem használt épületek bontása
- A műtárgyak állapotfüggő felújítása vagy átépítése, új vasúti átereszek kiépítése
- TERVEZÉSI REFERENCIA Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése
Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése
Tervszám: 1811 Megbízó: NIF Zrt. Tervezés időtartama: 2018.- 2022. Elkészítendő faladatok: Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése
Részletes ismertető:
Tervezési feladat3 részből állt:
- 1.tervezési feladat: Gubacsi vasúti híd (új, vasúti terhet viselő különszintű vasúti műtárgy tervezése)
- 2. tervezési feladat: Soroksári úti rendező pályaudvar – Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti új, többvágányú vasúti pálya építése
- 3. tervezési feladat: Corvin csomópont átépítése a közúti főirányok és a vasúti iparvágányok különszintű keresztezésével
Elvégzett feladatok
- Megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés (CBA) készítése
- Környezeti hatástanulmány készítése
- Környezetvédelmi engedély és NATURA 2000, valamint vízkeretirányelv szerinti nyilatkozat megszerzése
- Útépítési engedélyek megszerzése
- EK tanúsítások megszerzése
- Vasúthatósági engedélyek megszerzése
- Vízjogi engedélyek megszerzése
- I. ütemű engedélyezési tervek elkészítése: új Gubacsi vasúti híd és a kapcsolódó vágányhálózat Soroksári rendező pályaudvar és Corvin csomópont előtt (csatlakozva a meglévő Corvin csomóponti iparvágány hálózathoz)
- új, mederpillér nélküli vasúti híd építése
- vágányhálózat kiépítése vasúti pálya és kábelalépítmény
- biztosítóberendezési szakági tervezés
- váltófűtés tervezés
- távközlési szakági tervezés
- útátjáró átépítése
- közműkiváltási tervek készítése
- II. ütemű engedélyezési tervek elkészítése: jelenlegi szintbeni Corvin csomópont átépítése a közúti főirányok és a három vasúti iparvágány különszintű keresztezésével
- Gubacsi vasúti híd és a 2×2 forgalmi sávos Corvin közúti aluljárót is érintő kapcsolódó országos közforgalmú, nyíltvonali vágányhálózat (Soroksár rendező (kiz) – Csepeli szabadkikötő (kiz)) 2,04 km hosszú szakaszának átépítésére MÁV üzemeltetői jóváhagyással rendelkező kiviteli tervek és tendertervek készítése
- különszintű Corvin csomópont útépítési tervezése
- 10 db vasúti és közúti műtárgy tervezése
- vágányhálózat kiépítése vasúti pálya és kábelalépítmény
- biztosítóberendezési szakági tervezés
- távközlési szakági tervezés
- útátjáró átépítése
- közműkiváltási tervek készítése
- zajárnyékoló fal tervezése
- kerékpárút építése
- csapadékvizek elveztése, vízjogi engedélyezés
A tervek műszaki tartalma:
I.ÜTEM:
- vasúti pálya összesen 2,04 vkm (egy darab vasúti vágány egy kilométer hossza) hosszan, Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont között a 18+80.000-39+22.915 hm szelvény között
- új nyomvonalú vasúti pálya a 20+15-39+22,915 km szelvény között, a csepeli oldalon kétvágányú kialakítással (távlati 4 vágányra bővíthetőség, és villamosítás lehetőségével), új vágányok összhossza: 2,81 vkm
- B1 jelű Gubacsi vasúti híd a MÁV Bp. Soroksári út – Csepel elosztó vasútvonal 25+65.966 hm szelvényében, acél ívhíd a Soroksári Dunaág felett (támaszköz: 22,00+145,00+22,00 m; nyílásméret: 20,90+141,80+20,90 m; hídszélesség: 9,648 m; felszerkezeti hossza: 191,60 m, távlati villamosítás lehetőségével)
II.ÜTEM:
- útépítési terv – Corvin csomópont, vasúti átjárók
- közös gyalogos-kerékpárutak 4,75 m szélességben (összesen 1091,6 m hosszan):
- vasúti pályaterv, megmaradó nyomvonalon új vágányok (közúti és vasúti hidakon, valamint kiöntött síncsatornás pályalemezeken) építése (METRANS iparvágány: 228 m, MOL iparvágány: 195 m, Szabadkikötő iparvágány: 235 m, összesen: 658 vfm)
- B2 jelű közös vasúti és közúti híd, MÁV Zrt., METRANS vontatóvágány (támaszköz: 24,00 m;)
- B3 jelű közúti híd Corvin út – Petróleum utca (támaszköz: 22,40 m;)
- B4 jelű vasúti híd a MÁV Zrt., MOL ipartelep iparvágány(támaszköz: 20,70 m)
- B5 jelű közúti híd a Kossuth Lajos utca (támaszköz: 23,40 m)
- B6 jelű vasúti híd a MÁV Zrt., Szabadkikötő (támaszköz: 24,00 m)
- B7 jelű közúti híd a Corvin út (támaszköz: 9,70 m)
- B8 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. METRANS iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
- B9 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. MOL iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
- B10 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. Szabadkikötő iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
- B11 jelű közúti aluljáró, Corvin csomópont különszintű kialakítása
- TERVEZÉSI REFERENCIA Csömödéri Állami Erdei Vasút, (CSÁÉV) tervezett fenntartási és építési/átépítési munkák tervezése
Csömödéri Állami Erdei Vasút, (CSÁÉV) üzemeltetésében lévő 760 mm nyomközű erdészeti vasúti pályán tervezett fenntartási és építési/átépítési munkák tervezése
Tervszám: 1850 Megbízó: NIF Zrt / ÉKMZALAERDŐ Zrt./ ÉKM Tervezés időtartama: 2019-2020 Elkészítendő faladatok: Csömödéri Állami Erdei Vasút, (CSÁÉV) üzemeltetésében lévő 760 mm nyomközű erdészeti vasúti pályán tervezett fenntartási és építési/átépítési munkák tervezése
Részletes ismertető:
Tervezési feladat:
- Új pályaszakasz (pályahosszabbítás) tervezése – kistolmácsi vonalhosszabbítás
A vonal meghosszabbításának a célja, hogy a vasút végállomása közelebb kerüljön a tóhoz, turisztikai célpontokhoz, azokkal szerves egységet alkotva. A tó horgászati, ökoturisztikai célokat szolgál, nyaranta szabad strand is üzemel.
2. Törösznek – Pördefölde – Szentpéterfölde szárnyvonal két szakaszán pálya felújításának, átépítésének a tervezése a nyomvonal korrekciójával: 56+00-59+00 hm szelvények között és 72+80-74+00 hm szelvények között
3. Törösznek – Pördefölde – Szentpéterfölde szárnyvonal 00+00-18+00hm szelvényei közötti műszaki beavatkozások tervezése
4. Törösznek – Pördefölde – Szentpéterfölde szárnyvonal 18+00-56+00hm, 59+00-72+80hm szelvényei közötti műszaki beavatkozások tervezése
- TERVEZÉSI REFERENCIA Lillafüredi Állami Erdei Vasút fejlesztés tervezése
Lillafüredi Állami Erdei Vasút fejlesztés tervezése
Tervszám: 1850 Megbízó: ÉSZAKERDŐ Zrt. Tervezés időtartama: 2018.12. – 2022.07. Elkészítendő faladatok: Lillafüredi Állami Erdei Vasút fejlesztés tervezése
Részletes ismertető:
Tervezési feladat:
Alapadatok
- 760 mm nyomtávolság,
- 20 km/h tervezési sebesség,
- 60 kN tengelyterhelés
Vonalhálózat felújításának jellege:
- 330. sz. Miskolc-Dorottya utca – Papírgyár – Lillafüred – Garadna fővonal
- Teljes felépítménycserés pályafelújítás új anyagokból, vízelvezető rendszer, műtárgyak, utasfogadó terek teljeskörű felújítása
- 331. sz. Papírgyár – Mahóca szárnyvonal
- Részleges pályafelújítás (tömeges síncsere, tömeges aljcsere, szükséges ágyazatcsere) a meglevő készletek, a 330. sz. vonalból bontandó, még újrafelhasználható szakanyagok, valamint a pályában fekvő, még újrafelhasználható szakanyagok (elsősorban talpfák) felhasználásával, valamint a vízelvezetés, a műtárgyak, az utasfogadó terek teljeskörű felújítása
Műszaki tartalom:
Teljes felépítménycserés pályafelújítás 330. sz. Miskolc-Lillafüred-Garadna fővonalon
- nyíltvonali vágányfelújítás -13 km
- állomási vágányok felújítása 2 km
- állomási kitérők felújítása (átmenő fővágányokban fekvők) 18 db
- állomási kitérők felújítása (egyebek – Lillafüred, Diósgyőr-Majláth) 6 db
- útátjárók felújítása 52 db
- jelentős méretű hidak felújítása 6 db
- alagutak vízbetöréseinek, űrszelvény-szűkületeinek megszüntetése 2 db
- állomási és megállóhelyi peronok és utasfogadó terek korszerűsítése 7 db
- újonnan kialakítandó megállóhely létesítése (Pisztrángtelep) 1 db
Egyszerűsített műszaki tartalmú pályafelújítás – 331. sz. Papírgyár – Mahóca szárnyvonalon
- nyíltvonali vágányfelújítás -10,1 km
- állomási mellékvágányok felújítása 0,2 km
- állomási kitérők felújítása 6 db
Diósgyőr-Majláth forgalmi telephely korszerűsítése, épületfelújítások, parkosítások
- üzemigazgatósági iroda kialakítása 620 m2
- forgalmi iroda és dolgozói szociális helyiségek kialakítása 70 m2
- kocsitároló csarnok felújítása és bővítése 1400 m2
- mozdonyszín bővítése 150 m2
- javítóműhely bővítése, járműjavítási lehetőségek korszerűsítése 340 m2
- üzemi vágányok felújítása, új vágánykapcsolatok kialakítása 1 km
- vízrendezés, tereprendezés Diósgyőr-Majláth forgalmi telephelyen 1500 m2
- Miskolc-Dorottya utca állomás felvételi épületének felújítása 325 m2
- Pihenőpark építése Garadna végállomáson 1000 m2
- 760 mm nyomtávolság,
- TERVEZÉSI REFERENCIA Gyoma(kiz.) – Békéscsaba(kiz.) vasúti vonalszakasz korszerűsítéséhez szükséges kiviteli és tendertervek elkészítése
Gyoma(kiz.) – Békéscsaba(kiz.) vasúti vonalszakasz korszerűsítéséhez szükséges kiviteli és tendertervek, valamint a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás műszaki köteteinek elkészítése
Tervszám: 0802 Megbízó: NIF Zrt Tervezés időtartama: 2008.01. – 2011.09. Elkészítendő faladatok: Gyoma(kiz.) – Békéscsaba(kiz.) vasúti vonalszakasz korszerűsítéséhez szükséges kiviteli és tendertervek, valamint a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás műszaki köteteinek elkészítése Részletes ismertető:
Tervezési feladat: Gyoma(kiz.) – Békéscsaba(kiz.) vasúti vonalszakasz korszerűsítéséhez szükséges kiviteli és tendertervek, valamint a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás műszaki köteteinek elkészítése
- Kiviteli terv
- Tenderdokumentáció
Műszaki adatok:
- Tervezési szakasz hossza: 32,2 km
- Vasútvonal: villamosított A.1. kategóriás fővonal
- Tervezési sebesség: V=160 km/h
- Tengelyterhelés: 225 kN
- Keresztmetszeti kialakítás: nyíltvonalon kétvágányú pálya 5,00 m-es tengelytávolság
- Érintett állomások: Csárdaszálás, Mezőberény, Murony; Békéscsaba
- Érintett közutak: 6 db belterületi közút, 10 db külterületi közút
- Egyéb létesítmények: passzív és aktív zajvédelemi létesítmények, perontetők
- Műtárgyak: 9 db vasúti műtárgy, 3 db peronaluljáró, 3 db különszintű közút-vasút keresztezés műtárgya
- TERVEZÉSI REFERENCIA Püspökladány – Biharkeresztes (101-es számú) vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás projekt megvalósíthatósági tanulmánya, engedélyezési és tendertervei
Püspökladány – Biharkeresztes (101-es számú) vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás projekt megvalósíthatósági tanulmánya, engedélyezési és tendertervei
Tervszám: 1721 Megbízó: NIF Zrt Tervezés időtartama: 2017.06. – 2018.07. Elkészítendő faladatok: Püspökladány – Biharkeresztes (101-es számú) vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás projekt megvalósíthatósági tanulmánya, engedélyezési és tendertervei Részletes ismertető:
Tervezési feladat: 54,143 vkm hosszú, normál nyomtávú, országos közforgalmú vasúti pályahálózat korszerűsítése
• Döntés-előkészítő tanulmány
• Megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés
• Előzetes vizsgálati dokumentáció és Natura 2000 hatásbecslés
• Teljes körű engedélyezési terv
• TenderdokumentációSzakági tervek:
• vasúti pálya
• kábelalépítmény terv
• biztosítóberendezés terve
• geotechnika
• magasépítészet
• felsővezeték terve
• szakaszolók távvezérlése (HETA, FET)
• felsővezetéki oszloptranszformátorok, villamos váltófűtés
• térvilágítás
• vasútüzemi távközlés
• határrendészeti távközlés
• vasúti műtárgyépítés
• keresztezett vízfolyások értékelése, szükséges beavatkozások meghatározása
• vontatási alállomás terve
• forgalmi üzemi vizsgálat
• erősáramú szimulációs vizsgálat
• közművek