roden@roden.hu

+36 1 814 9700

1089 Budapest Villám u. 13

VASÚTTERVEZÉS – Roden

VASÚTTERVEZÉS

Vasúti referenciák

Jelmagyarázat:

Terveink alapján építés alatt álló létesítmények

Terveink alapján megvalósult létesítmények

  • TERVEZÉSI REFERENCIA Vámosgyörk-Gyöngyös vasúti vonalszakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése

    Vámosgyörk-Gyöngyös vasúti vonalszakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, tenderdokumentáció összeállítása, valamint az építési engedélyek megszerzése

    Tervszám:2150, 2334
    Megbízó:NIF Zrt / ÉKM
    Tervezés időtartama:2021.06. – 2024.10.
    Elkészítendő faladatok:Vámosgyörk-Gyöngyös vasúti vonalszakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, tenderdokumentáció összeállítása, valamint az építési engedélyek megszerzése
     

    Részletes ismertető:

    Tervezési feladat: A 85. számú Vámosgyörk-Gyöngyös vasúti vonalszakasz 12,669 vkm egyvágányú vasúti pálya felújítása, korszerűsítése

    • Elővizsgálati dokumentáció
    • Teljes körű engedélyezési terv
    • Környezeti hatástanulmány
    • Teljes körű kiviteli terv
    • Tenderdokumentáció

    Műszaki adatok:

    • A vasúti pálya felújítása, 100-160-120 km/h sebesség és 22,5 tonna tengelyterhelés biztosítása
    • Vonattalálkozási hely kiépítése
    • Kitérőgyári megállóhely áthelyezése
    • Gyöngyös állomás felújítása a meglévő helyszínen
    • SK+55 cm-es peronok építése, akadálymentes, rámpás kialakítással
    • A meglévő felsővezetéki rendszer teljes rekonstrukciója
    • Biztosítóberendezési rendszer kiépítése, ETCS L1 vonatbefolyásolással
    • A távközlési rendszer teljes rekonstrukciója
    • A szintbeni útátjárók helyben történő felújítása a biztosítási mód megváltoztatásával (fény- és félsorompó)
    • Gyöngyöshalászon , Gyöngyös-alsón és Gyöngyösön P+R és B+R parkoló kiépítése
    • Gyöngyös állomásépület belső tereinek szükség szerinti átépítése, a nem használt épületek bontása
    • A műtárgyak állapotfüggő felújítása vagy átépítése, új vasúti átereszek kiépítése

  • TERVEZÉSI REFERENCIA Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése

    Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése

    Tervszám:1811
    Megbízó:NIF Zrt.
    Tervezés időtartama:2018.- 2022.
    Elkészítendő faladatok:Gubacsi vasúti híd és a csepeli folyami Szabadkikötő fejlesztéséhez kapcsolódó vasúti létesítmények átépítésének előkészítése
     

    Részletes ismertető:

    Tervezési feladat3 részből állt:

    • 1.tervezési feladat: Gubacsi vasúti híd (új, vasúti terhet viselő különszintű vasúti műtárgy tervezése)
    • 2. tervezési feladat: Soroksári úti rendező pályaudvar – Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont közötti új, többvágányú vasúti pálya építése
    • 3. tervezési feladat: Corvin csomópont átépítése a közúti főirányok és a vasúti iparvágányok különszintű keresztezésével

    Elvégzett feladatok

    • Megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés (CBA) készítése
    • Környezeti hatástanulmány készítése
    • Környezetvédelmi engedély és NATURA 2000, valamint vízkeretirányelv szerinti nyilatkozat megszerzése
    • Útépítési engedélyek megszerzése
    • EK tanúsítások megszerzése
    • Vasúthatósági engedélyek megszerzése
    • Vízjogi engedélyek megszerzése
    • I. ütemű engedélyezési tervek elkészítése: új Gubacsi vasúti híd és a kapcsolódó vágányhálózat Soroksári rendező pályaudvar és Corvin csomópont előtt (csatlakozva a meglévő Corvin csomóponti iparvágány hálózathoz)
    • új, mederpillér nélküli vasúti híd építése
    • vágányhálózat kiépítése vasúti pálya és kábelalépítmény
    • biztosítóberendezési szakági tervezés
    • váltófűtés tervezés
    • távközlési szakági tervezés
    • útátjáró átépítése
    • közműkiváltási tervek készítése
    • II. ütemű engedélyezési tervek elkészítése: jelenlegi szintbeni Corvin csomópont átépítése a közúti főirányok és a három vasúti iparvágány különszintű keresztezésével
    • Gubacsi vasúti híd és a 2×2 forgalmi sávos Corvin közúti aluljárót is érintő kapcsolódó országos közforgalmú, nyíltvonali vágányhálózat (Soroksár rendező (kiz) – Csepeli szabadkikötő (kiz)) 2,04 km hosszú szakaszának átépítésére MÁV üzemeltetői jóváhagyással rendelkező kiviteli tervek és tendertervek készítése
    • különszintű Corvin csomópont útépítési tervezése
    • 10 db vasúti és közúti műtárgy tervezése
    • vágányhálózat kiépítése vasúti pálya és kábelalépítmény
    • biztosítóberendezési szakági tervezés
    • távközlési szakági tervezés
    • útátjáró átépítése
    • közműkiváltási tervek készítése
    • zajárnyékoló fal tervezése
    • kerékpárút építése
    • csapadékvizek elveztése, vízjogi engedélyezés

    A tervek műszaki tartalma:

    I.ÜTEM:

    • vasúti pálya összesen 2,04 vkm (egy darab vasúti vágány egy kilométer hossza) hosszan, Gubacsi vasúti híd és a Corvin csomópont között a 18+80.000-39+22.915 hm szelvény között
    • új nyomvonalú vasúti pálya a 20+15-39+22,915 km szelvény között, a csepeli oldalon kétvágányú kialakítással (távlati 4 vágányra bővíthetőség, és villamosítás lehetőségével), új vágányok összhossza: 2,81 vkm
    • B1 jelű Gubacsi vasúti híd a MÁV Bp. Soroksári út – Csepel elosztó vasútvonal 25+65.966 hm szelvényében, acél ívhíd a Soroksári Dunaág felett (támaszköz: 22,00+145,00+22,00 m; nyílásméret: 20,90+141,80+20,90 m; hídszélesség: 9,648 m; felszerkezeti hossza: 191,60 m, távlati villamosítás lehetőségével)

    II.ÜTEM:

    • útépítési terv – Corvin csomópont, vasúti átjárók
    • közös gyalogos-kerékpárutak 4,75 m szélességben (összesen 1091,6 m hosszan):
    • vasúti pályaterv, megmaradó nyomvonalon új vágányok (közúti és vasúti hidakon, valamint kiöntött síncsatornás pályalemezeken) építése (METRANS iparvágány: 228 m, MOL iparvágány: 195 m, Szabadkikötő iparvágány: 235 m, összesen: 658 vfm)
    • B2 jelű közös vasúti és közúti híd, MÁV Zrt., METRANS vontatóvágány (támaszköz: 24,00 m;)
    • B3 jelű közúti híd Corvin út – Petróleum utca (támaszköz: 22,40 m;)
    • B4 jelű vasúti híd a MÁV Zrt., MOL ipartelep iparvágány(támaszköz: 20,70 m)
    • B5 jelű közúti híd a Kossuth Lajos utca (támaszköz: 23,40 m)
    • B6 jelű vasúti híd a MÁV Zrt., Szabadkikötő (támaszköz: 24,00 m)
    • B7 jelű közúti híd a Corvin út (támaszköz: 9,70 m)
    • B8 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. METRANS iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
    • B9 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. MOL iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
    • B10 jelű vasúti híd a MÁV Zrt. Szabadkikötő iparvágány (támaszköz: 10,20 m)
    • B11 jelű közúti aluljáró, Corvin csomópont különszintű kialakítása

  • TERVEZÉSI REFERENCIA Csömödéri Állami Erdei Vasút, (CSÁÉV) tervezett fenntartási és építési/átépítési munkák tervezése

    Csömödéri Állami Erdei Vasút, (CSÁÉV) üzemeltetésében lévő 760 mm nyomközű erdészeti vasúti pályán tervezett fenntartási és építési/átépítési munkák tervezése

    Tervszám:1850
    Megbízó:NIF Zrt / ÉKMZALAERDŐ Zrt./ ÉKM
    Tervezés időtartama:2019-2020
    Elkészítendő faladatok:Csömödéri Állami Erdei Vasút, (CSÁÉV) üzemeltetésében lévő 760 mm nyomközű erdészeti vasúti pályán tervezett fenntartási és építési/átépítési munkák tervezése
     

    Részletes ismertető:

    Tervezési feladat:

    1. Új pályaszakasz (pályahosszabbítás) tervezése – kistolmácsi vonalhosszabbítás

    A vonal meghosszabbításának a célja, hogy a vasút végállomása közelebb kerüljön a tóhoz, turisztikai célpontokhoz, azokkal szerves egységet alkotva. A tó horgászati, ökoturisztikai célokat szolgál, nyaranta szabad strand is üzemel.

    2. Törösznek – Pördefölde – Szentpéterfölde szárnyvonal két szakaszán pálya felújításának, átépítésének a tervezése a nyomvonal korrekciójával: 56+00-59+00 hm szelvények között és 72+80-74+00 hm szelvények között

    3. Törösznek – Pördefölde – Szentpéterfölde szárnyvonal 00+00-18+00hm szelvényei közötti műszaki beavatkozások tervezése

    4. Törösznek – Pördefölde – Szentpéterfölde szárnyvonal 18+00-56+00hm, 59+00-72+80hm szelvényei közötti műszaki beavatkozások tervezése

  • TERVEZÉSI REFERENCIA Lillafüredi Állami Erdei Vasút fejlesztés tervezése

    Lillafüredi Állami Erdei Vasút fejlesztés tervezése

    Tervszám:1850
    Megbízó:ÉSZAKERDŐ Zrt.
    Tervezés időtartama:2018.12. – 2022.07.
    Elkészítendő faladatok:Lillafüredi Állami Erdei Vasút fejlesztés tervezése
     

    Részletes ismertető:

    Tervezési feladat:

    Alapadatok

    • 760 mm nyomtávolság,
      • 20 km/h tervezési sebesség,
    • 60 kN tengelyterhelés

    Vonalhálózat felújításának jellege:

    • 330. sz. Miskolc-Dorottya utca – Papírgyár – Lillafüred – Garadna fővonal
    • Teljes felépítménycserés pályafelújítás új anyagokból, vízelvezető rendszer, műtárgyak, utasfogadó terek teljeskörű felújítása
    • 331. sz. Papírgyár – Mahóca szárnyvonal
    • Részleges pályafelújítás (tömeges síncsere, tömeges aljcsere, szükséges ágyazatcsere) a meglevő készletek, a 330. sz. vonalból bontandó, még újrafelhasználható szakanyagok, valamint a pályában fekvő, még újrafelhasználható szakanyagok (elsősorban talpfák) felhasználásával, valamint a vízelvezetés, a műtárgyak, az utasfogadó terek teljeskörű felújítása

    Műszaki tartalom:

    Teljes felépítménycserés pályafelújítás 330. sz. Miskolc-Lillafüred-Garadna fővonalon

    • nyíltvonali vágányfelújítás -13 km
    • állomási vágányok felújítása 2 km
    • állomási kitérők felújítása (átmenő fővágányokban fekvők) 18 db
    • állomási kitérők felújítása (egyebek – Lillafüred, Diósgyőr-Majláth) 6 db
    • útátjárók felújítása 52 db
    • jelentős méretű hidak felújítása 6 db
    • alagutak vízbetöréseinek, űrszelvény-szűkületeinek megszüntetése 2 db
    • állomási és megállóhelyi peronok és utasfogadó terek korszerűsítése 7 db
    • újonnan kialakítandó megállóhely létesítése (Pisztrángtelep) 1 db

    Egyszerűsített műszaki tartalmú pályafelújítás – 331. sz. Papírgyár – Mahóca szárnyvonalon

    • nyíltvonali vágányfelújítás -10,1 km
    • állomási mellékvágányok felújítása 0,2 km
    • állomási kitérők felújítása 6 db

    Diósgyőr-Majláth forgalmi telephely korszerűsítése, épületfelújítások, parkosítások

    • üzemigazgatósági iroda kialakítása 620 m2
    • forgalmi iroda és dolgozói szociális helyiségek kialakítása 70 m2
    • kocsitároló csarnok felújítása és bővítése 1400 m2
    • mozdonyszín bővítése 150 m2
    • javítóműhely bővítése, járműjavítási lehetőségek korszerűsítése 340 m2
    • üzemi vágányok felújítása, új vágánykapcsolatok kialakítása 1 km
    • vízrendezés, tereprendezés Diósgyőr-Majláth forgalmi telephelyen 1500 m2
    • Miskolc-Dorottya utca állomás felvételi épületének felújítása 325 m2
    • Pihenőpark építése Garadna végállomáson 1000 m2

  • TERVEZÉSI REFERENCIA Gyoma(kiz.) – Békéscsaba(kiz.) vasúti vonalszakasz korszerűsítéséhez szükséges kiviteli és tendertervek elkészítése

    Gyoma(kiz.) – Békéscsaba(kiz.) vasúti vonalszakasz korszerűsítéséhez szükséges kiviteli és tendertervek, valamint a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás műszaki köteteinek elkészítése

    Tervszám:0802
    Megbízó:NIF Zrt
    Tervezés időtartama:2008.01. – 2011.09.
    Elkészítendő faladatok:Gyoma(kiz.) – Békéscsaba(kiz.) vasúti vonalszakasz korszerűsítéséhez szükséges kiviteli és tendertervek, valamint a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás műszaki köteteinek elkészítése

    Részletes ismertető:

    Tervezési feladat: Gyoma(kiz.) – Békéscsaba(kiz.) vasúti vonalszakasz korszerűsítéséhez szükséges kiviteli és tendertervek, valamint a kivitelezésre irányuló közbeszerzési eljárás műszaki köteteinek elkészítése

    • Kiviteli terv
    • Tenderdokumentáció

    Műszaki adatok:

    • Tervezési szakasz hossza: 32,2 km
    • Vasútvonal: villamosított A.1. kategóriás fővonal
    • Tervezési sebesség: V=160 km/h
    • Tengelyterhelés: 225 kN
    • Keresztmetszeti kialakítás: nyíltvonalon kétvágányú pálya 5,00 m-es tengelytávolság
    • Érintett állomások: Csárdaszálás, Mezőberény, Murony; Békéscsaba
    • Érintett közutak: 6 db belterületi közút, 10 db külterületi közút
    • Egyéb létesítmények: passzív és aktív zajvédelemi létesítmények, perontetők
    • Műtárgyak: 9 db vasúti műtárgy, 3 db peronaluljáró, 3 db különszintű közút-vasút keresztezés műtárgya

    • TERVEZÉSI REFERENCIA Püspökladány – Biharkeresztes (101-es számú) vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás projekt megvalósíthatósági tanulmánya, engedélyezési és tendertervei

      Püspökladány – Biharkeresztes (101-es számú) vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás projekt megvalósíthatósági tanulmánya, engedélyezési és tendertervei

      Tervszám:1721
      Megbízó:NIF Zrt
      Tervezés időtartama:2017.06. – 2018.07.
      Elkészítendő faladatok:Püspökladány – Biharkeresztes (101-es számú) vasútvonal szűk keresztmetszet kiváltás és villamosítás projekt megvalósíthatósági tanulmánya, engedélyezési és tendertervei

      Részletes ismertető:

      Tervezési feladat: 54,143 vkm hosszú, normál nyomtávú, országos közforgalmú vasúti pályahálózat korszerűsítése
      • Döntés-előkészítő tanulmány
      • Megvalósíthatósági tanulmány és költség-haszon elemzés
      • Előzetes vizsgálati dokumentáció és Natura 2000 hatásbecslés
      • Teljes körű engedélyezési terv
      • Tenderdokumentáció

      Szakági tervek:
      • vasúti pálya
      • kábelalépítmény terv
      • biztosítóberendezés terve
      • geotechnika
      • magasépítészet
      • felsővezeték terve
      • szakaszolók távvezérlése (HETA, FET)
      • felsővezetéki oszloptranszformátorok, villamos váltófűtés
      • térvilágítás
      • vasútüzemi távközlés
      • határrendészeti távközlés
      • vasúti műtárgyépítés
      • keresztezett vízfolyások értékelése, szükséges beavatkozások meghatározása
      • vontatási alállomás terve
      • forgalmi üzemi vizsgálat
      • erősáramú szimulációs vizsgálat
      • közművek

    VISSZA