Átadták az M0 keleti szektorát!
„Az M0 keleti szektorának forgalomba helyezésekor, 2008. szeptember 16-án átadták azt az M31 és M3 autópályák közötti, mintegy 14 km hosszú szakaszát is,
melynek engedélyezési és kiviteli terveit is irodánk készítette …”
Az M0 Budapest Keleti szektor M4 és M2 közötti szakaszának forgalomba helyezésével, majd az új Megyeri Duna híd, illetve a 11. számú főútig tartó szakasz mintegy egy hónappal későbbi átadásával,
a meglévő szakaszokkal együtt bezárult a körgyűrű pesti szakasza. Ezzel lehetővé vált, hogy a Budapestet sugaras irányból elérő autópályáink átmenő forgalma a fővárost elkerülje.
Irodánk a 54+600 és 68+700 km közötti szakasz engedélyezési terveit 2001-től, a kiviteli terveket 2003-2005 között készítette.
A kivitelezés 2006 évben kezdődött, ezalatt irodánk a tervezői művezetés feladatait is ellátta.
Ennek a szakasznak az átadását közvetlenül megelőző tervezésen túl azonban irodánk nevéhez fűződik továbbá a 31. sz. főút és M3 autópálya közötti teljes szakasz környezeti hatásainak,
valamint a megépült szakasz műszaki és környezeti megfelelőségét is igazoló egyéb alternatív nyomvonalak vizsgálata is.
Az irodánk koordinálásával készült tervek között az M0 forgalomba helyezéséhez szükséges összes szakág tervei megtalálhatók.
A hidak terveit állandó szakági partnerünk, a Pont-Terv Zrt. készítette.
Az átadott, irodánk tervezésében készült szakaszon, a főváros közelsége, és a korlátozó helyi tényezők miatt, egyedi, illetve a „szokásos” terveken, vizsgálatokon felüli feladatok is szükségessé váltak.
Ilyenek többek között az M0 felett három helyen is áthaladó HÉV vonalak, illetve ezek acél műtárgyai, valamint azok a korábban felhagyott és rekultivált szemét lerakók, melyeket az M0 nyomvonala átvágott, vagy érintett.
Ilyen továbbá a gyorsforgalmi úthálózaton egyedülálló kerékpáros-gyalogos híd, mely alumíniumból készült, vagy a sűrű csomópont kiosztás, illetve az ebből adódó egyéb műszaki igények, gyűjtő-elosztó pályák és sávok építése is.