Megkezdődött Győrben a Jedlik Ányos híd építése
„A Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata által kiírt pályázat nyerteseként a KSM-2008 Konzorcium fővállalkozásában elkezdődött a Sziget és Révfalu városrészeket
összekötő új közúti Mosoni Duna híd, a Jedlik Ányos híd építése, valamint a városrészek csatlakozó út - és közműhálózatának rekonstrukciója, melyben a Roden Mérnöki Iroda a
kivitelező generál tervezőjeként vesz részt …”
Győrben a Mosoni-Duna 14+906 fkm szelvényében két forgalmi sávos, mintegy 140 m hosszú új közúti híd épül, mely közművek átvezetésére is alkalmas.
A híd a gyalogosok és kerékpárosok számára külön elválasztott felületen biztosít összeköttetést a két városrész között. Az új híd közvetlen környezetében
jelenleg meglévő gyalogos híd elbontandó, de az ott lévő közművek üzemének biztosítása és a gyalogos forgalom fenntartása miatt csak az új híd forgalomba helyezése után.
Az új hídra felvezető utat már I. ütemben, azaz a híd átadásakor forgalomba kell helyezni, azaz biztosítani kell a meglévő úthálózattal a kapcsolatot.
A tervezés során a Megrendelő igényének megfelelően a megvalósítáandó létesítményekről 3D-s látványtervek is készültek.
A híd engedélyezési és kiviteli terveit irodánk állandó szakági partnere a Pont-Terv Zrt. készítette. A tervekre kapott hatósági jóváhagyások után kezdődhetett el a híd építése.
A II. majd III. ütemben a szigeti, illetve révfalui városrész csatlakozó úthálózatának és közműhálózatának felújítása történik, melynek engedélyezési és
kiviteli terveinek készítését irodánk koordinálta. A tervezés és a kivitelezés érdekessége a „megszokott” tervezési elemeken és a
leglátványosabb elem, az új híd építésén túl a következő.
- A Szécsényi egyetem területén párhuzamosan folyó építési beruházáshoz történő kapcsolódás, ütemezés, természetesen már a tervezés során.
- A híd környezetének jellemzően nagy gyalogos és szabadidős forgalmának folyamatos kiszolgálása.
- A közművek üzemének folyamatos biztosítása a két városrész között.
- Árvízvédelmi létesítmények korrekciója, áthelyezése, az árvédelem folyamatos fenntartása mellett.
- A Mosoni Duna part rendezési terveinek figyelembe vétele, és a csatlakozó szakasz tervezése és megépítése.
- Környezetvédelmi intézkedések, helyenként műemlékvédelem.
- A szűk építési területen, valamint a kisvárosias lakóterületen történő munkavégzéshez szükséges ideiglenes forgalomtechnika.
- Egyéb városfejlesztési elképzelések figyelembe vétele.
A beruházás jellegéből és a körülményekből adódóan a tervezés és természetesen a kivitelezés is a városi Önkormányzat folyamatos konzultációja és véleményezése mellett folyik.